Podpis elektroniczny

Rodo.pl jest certyfikowanym Partnerem współpracującym z PWPW CUZ Sigillum w zakresie usług zaufania.

Usługi zaufania pozwalają na bezpieczne potwierdzenie tożsamości przez obywateli. Na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r, usługi są uznawane na terenie całej Unii Europejskiej.

 

Szanowni Klienci,

z dniem 25.03.2020 zostały wprowadzone przez rząd kolejne ograniczenia związanie z przemieszczaniem się, tak by ograniczyć ilość osób zarażonych koronawirusem.

Mając na uwadze powyższe, oraz konieczność nabywania przez Państwa podpisów elektronicznych, jak i dużą liczbę umówionych wizyt, przy ograniczonej liczbie osób które naraz obsługujemy, zmieniamy sposób wystawiania podpisów.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa wprowadzamy zasadę wizyt indywidulanych, z dostosowaniem do wymogów bezpieczeństwa, w celu ograniczenia możliwości zarażenia, podnosząc tym samym komfort Klienta i naszego pracownika.

W trakcie spotkań z klientami wprowadzamy zasady ograniczonego kontaktu. Spotkanie zawsze będzie odbywać się w ilości nie większej niż 2 osób.

Nowo umawianie wizyty, z dniem 25 marca br. będę umawiane od poniedziałku 30.03.2020 następująco:

  • w siedzibie klienta, dodatkowa opłata związana z wizytą wynosi od 350 zł netto;
  • w biurze na Sianowskiej 4a w Poznaniu, dodatkowa opłata wynosi 150 zł netto.

Obsługiwani są tylko Klienci umówieni telefonicznie.

Osoby potrzebujące pomocy przy składaniu zamówienia w sklepie Sigillum proszone są o kontakt z numerem 61 843 25 90 wew. 1

Dziękujemy z wyrozumiałość.

Zarząd rodo.pl sp. z o.o. sp.k

Jak kupić?

  1. Zakup nowego certyfikatu – kliknij tutaj.
  2. Odnowienie dotychczasowego certyfikatu – kliknij tutaj.
  3. Pliki do pobrania – kliknij Sigillum.pl by pobrać upoważnienie do podpisania umowy w imieniu zamawiającego. Dokument jest dostępny w sekcji Wzory Umów.
  4. Wybierz Punkt Rejestracji Centrum Usług Zaufania Sigillum– nazwa punktu RODO.PL Sp. z o.o. Sp. K.
  5. Płatności – prosimy wykonać zgodnie z otrzymanym z PWPW S.A. potwierdzeniem zamówienia.
    1. Zapłać PWPW SA za zamówione certyfikaty.
    2. Zapłać RODO.PL Sp. z o.o. Sp. K. za zamówione karty kryptograficzne i czytniki.
  6. Inspektor rodo.pl skontaktuje się telefonicznie bądź mailowo i umówi na dogodny termin.
  7. Przyjdź do punktu rejestracji RODO.PL Sp. z o.o. Sp. K. w celu w celu weryfikacji tożsamości i odbioru certyfikatu. Adres punktu: Poznań, ul. Sianowska 4A, 60-431 Poznań. Weź ze sobą potwierdzenia wykonanych przelewów (pkt.5).

budynek

Z czego składa się usługa?

  • Certyfikatu kwalifikowanego,
  • Certyfikatu niekwalifikowanego,
  • Kwalifikowanego znacznika czasu,
  • Kwalifikowanego certyfikatu pieczęci elektronicznej.

Z czego składa się podpis?

  • Certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
  • Karty kryptograficznej dużej bądź małej,
  • Czytnika kart USB dużego bądź mini,
  • Aplikacji podpisującej i weryfikującej podpis elektroniczny - Sigillum Sign.

Z czego składa się pieczęć?

  • Kwalifikowanego certyfikatu pieczęci,
  • Karta kryptograficznej,
  • Czytnika kart,
  • Nielimitowanych kwalifikowanych znaczników czasu.

Kto może korzystać?

  • Osoba fizyczna na własne potrzeby,
  • Osoba fizyczna będąca przedstawicielem osoby prawnej, na podstawie zamówienia złożonego przez reprezentanta osoby prawnej,
  • Osoba prawna – w przypadku pieczęci elektronicznej.

Certyfikat kwalifikowany służy do

  • Podpisywania dokumentacji medycznej, np. recepty, zwolnienia lekarskie,
  • Podpisywania faktur elektronicznych (nieobowiązkowe),
  • Podpisywania i wysyłanie sprawozdań finansowych przez członków zarządów spółek,
  • Podpisywania legitymacji studenckich i doktoranckich
  • Podpisywania umów i dokumentów w codziennej działalności firm,
  • Przesyłania dokumentów do ZUS-u (Płatnik),
  • Składania wniosków i pozyskiwanie elektronicznej wersji KRS,
  • Składnia dokumentów do e-sądów (głównie komornicy),
  • Udziału w akcjach i licytacjach na elektronicznych platformach zakupowych,
  • Wymiany informacji z urzędami administracji publicznej
  • Wysyłania deklaracji podatkowych do Urzędów Skarbowych( eDeklaracje),
  • Zabezpieczania komunikacji w bankowości elektronicznej ,
  • Zgłaszanie wniosków w Urzędzie Patentowym i GUS.

Certyfikat niekwalifikowany służy do

  • Podpisywanie poczty elektronicznej,
  • Szyfrowanie treści poczty elektronicznej wraz z załącznikami.

Pieczęć elektroniczna służy do

  • Zabezpieczania autentyczności i integralności dokumentów elektronicznych,
  • Uwierzytelnianie dokumentów firmowych i urzędowych,
  • Automatycznego i masowego podpisywanie dokumentów, np. e-faktury, decyzji, powiadomień, umów.