Podpis elektroniczny

Rodo.pl jest certyfikowanym Partnerem współpracującym z PWPW CUZ Sigillum w zakresie usług zaufania.

Usługi zaufania pozwalają na bezpieczne potwierdzenie tożsamości przez obywateli. Na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r, usługi są uznawane na terenie całej Unii Europejskiej.

Jak kupić?

  1. Zakup nowego certyfikatu – kliknij tutaj.
  2. Odnowienie dotychczasowego certyfikatu – kliknij tutaj.
  3. Pliki do pobrania – kliknij Sigillum.pl by pobrać upoważnienie do podpisania umowy w imieniu zamawiającego. Dokument jest dostępny w sekcji Wzory Umów.
  4. Wybierz Punkt Rejestracji Centrum Usług Zaufania Sigillum– nazwa punktu RODO.PL Sp. z o.o. Sp. K.
  5. Płatności – prosimy wykonać zgodnie z otrzymanym z PWPW S.A. potwierdzeniem zamówienia.
    1. Zapłać PWPW SA za zamówione certyfikaty.
    2. Zapłać RODO.PL Sp. z o.o. Sp. K. za zamówione karty kryptograficzne i czytniki.
  6. Inspektor rodo.pl skontaktuje się telefonicznie bądź mailowo i umówi na dogodny termin.
  7. Przyjdź do punktu rejestracji RODO.PL Sp. z o.o. Sp. K. w celu w celu weryfikacji tożsamości i odbioru certyfikatu. Adres punktu: Poznań, ul. Sianowska 4A, 60-431 Poznań. Weź ze sobą potwierdzenia wykonanych przelewów (pkt.5).

budynek

Z czego składa się usługa?

  • Certyfikatu kwalifikowanego,
  • Certyfikatu niekwalifikowanego,
  • Kwalifikowanego znacznika czasu,
  • Kwalifikowanego certyfikatu pieczęci elektronicznej.

Z czego składa się podpis?

  • Certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
  • Karty kryptograficznej dużej bądź małej,
  • Czytnika kart USB dużego bądź mini,
  • Aplikacji podpisującej i weryfikującej podpis elektroniczny - Sigillum Sign.

Z czego składa się pieczęć?

  • Kwalifikowanego certyfikatu pieczęci,
  • Karta kryptograficznej,
  • Czytnika kart,
  • Nielimitowanych kwalifikowanych znaczników czasu.

Kto może korzystać?

  • Osoba fizyczna na własne potrzeby,
  • Osoba fizyczna będąca przedstawicielem osoby prawnej, na podstawie zamówienia złożonego przez reprezentanta osoby prawnej,
  • Osoba prawna – w przypadku pieczęci elektronicznej.

Certyfikat kwalifikowany służy do

  • Podpisywania dokumentacji medycznej, np. recepty, zwolnienia lekarskie,
  • Podpisywania faktur elektronicznych (nieobowiązkowe),
  • Podpisywania i wysyłanie sprawozdań finansowych przez członków zarządów spółek,
  • Podpisywania legitymacji studenckich i doktoranckich
  • Podpisywania umów i dokumentów w codziennej działalności firm,
  • Przesyłania dokumentów do ZUS-u (Płatnik),
  • Składania wniosków i pozyskiwanie elektronicznej wersji KRS,
  • Składnia dokumentów do e-sądów (głównie komornicy),
  • Udziału w akcjach i licytacjach na elektronicznych platformach zakupowych,
  • Wymiany informacji z urzędami administracji publicznej
  • Wysyłania deklaracji podatkowych do Urzędów Skarbowych( eDeklaracje),
  • Zabezpieczania komunikacji w bankowości elektronicznej ,
  • Zgłaszanie wniosków w Urzędzie Patentowym i GUS.

Certyfikat niekwalifikowany służy do

  • Podpisywanie poczty elektronicznej,
  • Szyfrowanie treści poczty elektronicznej wraz z załącznikami.

Pieczęć elektroniczna służy do

  • Zabezpieczania autentyczności i integralności dokumentów elektronicznych,
  • Uwierzytelnianie dokumentów firmowych i urzędowych,
  • Automatycznego i masowego podpisywanie dokumentów, np. e-faktury, decyzji, powiadomień, umów.